EXCLUSIU AFILIATS A TARRAGONA: Actualización en cuidados al paciente politraumatizado y situaciones especiales
Curso CFC
EXCLUSIU AFILIATS A TARRAGONA: Actualización en cuidados al paciente politraumatizado y situaciones especiales
CAMPUS VIRTUAL DE FUDEN
01 Abril 2026 /
Acreditada / Esta formación está acreditada por la CFC, la sigla de Comisión de Formación Continuada. Los cursos con créditos CFC son puntuables en los diferentes procesos selectivos (OPES), concursos de traslados, de méritos, bolsas de contratación y bolsas de e

Afiliado: Gratuito

Inscripción: Desde el 01 Marzo 2026 al 25 Marzo 2026

Horas: 20
Créditos: 3.50
Online

Descripción

EDICIÓ EXCLUSIVA PER A AFILIATS A TARRAGONA

 


Dirigit a:
Infermers/as

 

La fisiopatologia del trauma i les característiques d'aquests esdeveniments obliguen el professional d'infermeria a actualitzar-se contínuament. Ha de conèixer les recomanacions, que canvien i es modifiquen, i ha de disposar de tota la informació indispensable per a realitzar una atenció ràpida i efectiva. Sempre amb l'objectiu de realitzar les cures i intervencions infermeres necessaris sense demorar el trasllat al centre especialitzat.

I això és el que trobaràs en aquesta formació acreditada ‘Actualització en cures al pacient politraumàtic i situacions especials’. En aquest curs actualitzaràs els teus coneixements en les cures a aquesta mena de pacients en situacions d'urgència i emergència. Aquesta formació aborda la valoració inicial al pacient politraumàtic i les alteracions derivades dels traumatismes. A més coneixeràs quins són els possibles cuidats infermers en les situacions especials que es presentin. Seràs capaç d'establir un pla de cures per a cada situació, tant d'atenció extra com intrahospitalària. I també coneixeràs com prioritzar els cuidats infermers als pacients en les diverses situacions especials amb el pacient politraumàtic.

 

EINES

Fòrum d'estudi: Es concep com un espai d'aprenentatge col·laboratiu, on compartir coneixements, experiències i lliçons apreses entre alumnes. És a dir, no és un espai per a plantejar preguntes als tutors, si no per a debatre, reflexionar i aprendre en comunitat.

A més, disposaràs de recursos bibliogràfics i audiovisuals complementaris per a aprofundir en l'estudi.

Et proposem un qüestionari de 30 preguntes per a comprovar els coneixements adquirits.

Durant tot el desenvolupament del curs estaràs acompanyat per un equip de tutors experts en la matèria. Podràs contactar amb ells a través de la missatgeria del campus virtual i et respondran en un període màxim de 48-72 hores.

Disposaràs de documents d'estudi interactius que podràs consultar amb facilitat des de qualsevol dispositiu, amb el desglossament de continguts temàtics de l'activitat formativa, en format visual, didàctic i amb bibliografia de referència. 

 

 

Temario

1.- Trauma:

-Traumatismos cráneo encefálico, torácico, abdominal y pélvico. Valoraciones y escalas.
-Quemaduras.

2.- Intoxicaciones:

– Reacción anafiláctica.
– Opciones terapéuticas.
– Medidas específicas.
– Principales síndromes tóxicos.
– Intoxicación por setas.
– Intoxicación VO en pediatría.

3.- Situaciones especiales:

– Accidente de tráfico.
– Ahogamiento.
– Electrocución.
– Golpe de calor.
– Hipotermia.
– Inhalación de humo.
– Riesgo NRBQ.

4.- Técnicas:

– Capnografía/capnometría.
– Parámetros mascarillas Fastrach y laríngea.
– Vía intraósea.
– Ventilación mecánica no invasiva.
– Velocidad de infusión de líquidos.

5.- Farmacología

6.- Triaje – Incidente de múltiples víctimas

7.- Blibliografía